FMX Racing 2022

Les protos et les nouveaux millésimes
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tenroc
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FMX Racing 2022

Message par tenroc »

Jp freestyle pro 99 de 2009, fanatic blast 115 2017
Pryde alpha 4,0/4,5/5,0 2007 rrd move mk2 5,7 2014 goya mark 6,6 2023. Fins mfc freewave : 23,25,28,32 /liquid pro 36 Select slalom s1 evo 41
Ginozanti
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Re: FMX Racing 2022

Message par Ginozanti »

diablo_96_fsw_d.png
diablo_96_fsw_d.png (272.36 Kio) Vu 4870 fois
3rid
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Re: FMX Racing 2022

Message par 3rid »

Elles sont la les 2022... yess....

Deco differente, un mix entre 2020 et 2021... tres sympa
New antidérapant qui a l'air d etre très costaud mieux que les années d'avant
Carène a un look plus transparent donc je pense la couche de Durepox Xtreme est plus fine, on voit le carbon etc a travers
Stickers blanc sur la carène ca pête bien
Pads en noir a l avant mieux que le blanc

Le shape a pas changé mais bon on se réjouit de tester ca dans les prochains jours.

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tenroc
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Re: FMX Racing 2022

Message par tenroc »

La freestyle wave avec un boitier central us c'est dommage !!!

https://www.fmxracing.com/diablo-96-fsw/
Jp freestyle pro 99 de 2009, fanatic blast 115 2017
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Olivier44
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Re: FMX Racing 2022

Message par Olivier44 »

Diablo 86 et 94, les nouvelles planches de vagues de FMX Racing : https://www.fmxracing.com/diablo-86/
geo
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Re: FMX Racing 2022

Message par geo »

tenroc a écrit : ven. 17 déc. 2021 16:10 La freestyle wave avec un boitier central us c'est dommage !!!
...
Why dommage.
It is the technically correct choice. In perfect FM style: no compromises.
It will let one use his wave fins on this 96 lts. board. At the cost of not being able to fit his larger freeride fins. But this boards seems to me is leaning more towards lightwind waveriding than else, so it is supposed to be better for most users.
Starboard is offering the same up to 115 lts.
Blovy
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Re: FMX Racing 2022

Message par Blovy »

3rid a écrit : mer. 17 nov. 2021 13:18 Elles sont la les 2022... yess....

Deco differente, un mix entre 2020 et 2021... tres sympa
New antidérapant qui a l'air d etre très costaud mieux que les années d'avant
Carène a un look plus transparent donc je pense la couche de Durepox Xtreme est plus fine, on voit le carbon etc a travers
Stickers blanc sur la carène ca pête bien
Pads en noir a l avant mieux que le blanc

Le shape a pas changé mais bon on se réjouit de tester ca dans les prochains jours.

Image Image Image Image Image

Très beau. J'avais une isonic 87 2019, et en arrivant en Normandie je l'ai troquée contre une FMX 98 2020, et 0 regrets, c'est un vrai couteau suisse, et là où je manquais de volume par moments je suis top avec la 98, super contrôle
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tenroc
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Re: FMX Racing 2022

Message par tenroc »

"Why dommage.
It is the technically correct choice. In perfect FM style: no compromises.
It will let one use his wave fins on this 96 lts. board. At the cost of not being able to fit his larger freeride fins. But this boards seems to me is leaning more towards lightwind waveriding than else, so it is supposed to be better for most users.
Starboard is offering the same up to 115 lts."
Oui dommage car souvent une freestyle wave c'est pour faire un peu de tout notamment du bump et jump et naviguer sur le plat.
Effectivement là le shape tant vers la vague donc ils ont peut-être raison.
Pour moi starboard fait aussi la même erreur pour ces flotteurs kode.
Ce n'est qu'un avis.
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nicopen
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Re: FMX Racing 2022

Message par nicopen »

geo a écrit : lun. 20 déc. 2021 08:28Why dommage.
It is the technically correct choice. In perfect FM style: no compromises.
It will let one use his wave fins on this 96 lts. board. At the cost of not being able to fit his larger freeride fins. But this boards seems to me is leaning more towards lightwind waveriding than else, so it is supposed to be better for most users.
Starboard is offering the same up to 115 lts.
I agree with Tenroc US center fins is not the right choice. A PB is the better option for FW/FSW versatiles boards as it is now quite difficult to find 28/30 and plus US freeride fins and there are many more possibilities to find PB wave oriented fins. I might not have had the same thinking for a smaller volume but a 90-100l freewave, a standard rider of 75 kg, he can uses it for freeride with a 5.8-6.3 freeride sail from 16-18 knots, and for these types of conditions and gear, you need approx a 32 fin ± 2 cm.
And if we follow your reasoning about a lightwind wave board, which would be consistent with regard to the dimensions, you don't call it freewave/freestyle wave.

Starboard is offering the same but I don't remember having seen 1 on the water. All other brands offering PB center fins, even the more wave oriented as Quattro or Goya. It is certainly not a coincidence.
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tenroc
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Re: FMX Racing 2022

Message par tenroc »

OUPS !!"tend vers"
Bien résumé Nicopen.
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Re: FMX Racing 2022

Message par PWS-Ger »

I think the boards looks very good.
I have also see pictures from some Wing-Boards. But at this time I havn´t hear more from the Wing-Boards.

Here are the current prices from the FMX Racing Boards.
https://peters-windsurfing.shop/fmx-racing
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Olivier44
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Re: FMX Racing 2022

Message par Olivier44 »

Le tarif des FMX Racing Invictus 2022 :

2022 : 74 2699, 88/98 2849, 104/108/118/124/128/138 2899 €
2021 : 74 2549, 88/98 2599, 104/108/118 2649, 128/138 2699 €
2020 : 74 2449, 88/98 2495, 108/118 2545, 128/138 2595 €
2019 : 74 2599, 94/114 2699, 144 2799 €
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Olivier44
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Re: FMX Racing 2022

Message par Olivier44 »

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