Au niveau look, Loft nous avait habitué à mieux. Mais si les performances sont là, ça compensera...
Re: Loft Sails 2013
Posté : sam. 20 oct. 2012 11:12
par olive
Elle est magnifique !!!
Re: Loft Sails 2013
Posté : sam. 20 oct. 2012 13:32
par christophe44
BOUCHERIE!!!!!!!!
Re: Loft Sails 2013
Posté : sam. 20 oct. 2012 14:58
par lemesle
a voir en vrais !! avec du soleil dans la voile ça vas dégager a mon avis !! perso, je la trouve plutôt réussi .
Re: Loft Sails 2013
Posté : sam. 20 oct. 2012 15:45
par francois
Pas mal cette nouvelle RS:X - Blade
Re: Loft Sails 2013
Posté : sam. 20 oct. 2012 15:57
par OP2287
J'ai pris livraison de ma Switchblade 5.8, rouge. Haut en Pentex. Joli look!
Re: Loft Sails 2013
Posté : sam. 20 oct. 2012 16:16
par soul surfer
racingblade 2013 looking sweat.
Re: Loft Sails 2013
Posté : sam. 20 oct. 2012 16:25
par 665
Présentation ce matin De la nouvelle Racing Blade millésime 2013:
A retenir:
-L'arrivée d'une 9.2 et d'une 9.6 à la place d'une unique 9.5 (en 2012)
-Une seule couleur au catalogue : le orange Loft Sails
-Il y a maintenant 3 oeillets
-Et enfin le système nouveau LST : qui permet de réguler l'ouverture de la chute (éviter les plis sur le haut de la voile)
Mise en place d'un jeu sur Facebook permettant de gagner une 7.0 !!
lien: http://CENSURE?sk ... 3927709045" onclick="window.open(this.href);return false;
Loft 2013 en demo exclu pour les windsurfeurs du 44 il y a quelques temps...
Apparement ca va plus vite que le modèle précédent, puisque Ludo Jossin est derrière.
Re: Loft Sails 2013
Posté : dim. 21 oct. 2012 10:36
par Olivier44
Monty Spindler: 'I had my chance to contrast directly our 2012 Racing Blade and the new 2013 earlier this week. The difference is clear... our 13s are lighter in the hands, easier in navigation, more stable with less tendancy to tail-walk in the upper end, and generally faster.'
The new 2013 version of the Racing Blade design is designed & built specifically for ultra-competitive racing- slalom and speed.
Racing Blades 2013 include The Loft’s exclusive Internal Batten Tensioner System (ITS): This exclusive Racing Blade feature results in a lighter, smoother, more aerodynamically reactive leech. The ITS moves tensioning assemblies forward- behind the mast for improved rig inertia.
Racing Blade designs are unique:
-X Core upper body panels.
-NEW !! Leech Tuning System:
A critical area of competitive slalom racing designs is the rig's upper leech. This area is the rig's exhaust, similar to the engine exhaust of racing cars and motorcycles. Loftsails LTS is two additional intermediate horizontal seams between the upper battens. These intermediates allow Racing Blade upper leech fine tuning- optimizing leech release. LTS makes the most of your exhaust - gently extracting power over the entire leech from clew to head. Feel the result on the water- Racing Blades are race winning performance "out of the box". Loftsails Exclusif !!
-ITS Internal Batten Tensioning System: top 3 all-carb tube battens with the batten tensioners located at the front, behind the mast: weight optimization for extreme leech response.
-Internal Kevlar strip applications define shape profiles and maintain stability. Both vertical and horizontal (at cams) orientation.
-Racing Blade mast pocket construction: mast panel and SUPERX mast pocket sides (3 layers) are tensioned directly (under eyelet): downhaul tension is equalized between the mast panel and the mast pocket, resulting in the Racing Blades’s firm, clean, easy-rotating leading edge.
-Alternate side batten pocket applications with xply pockets (centered battens).
-Sensitip head batten system.
-ITS Internal Batten Tensioning System: top 3 all-carb tube battens with the batten tensioners located at the front, behind the mast: weight optimization for extreme leech response.
-Teckams- simple, functional, light, adjustable, durable. Sdm & Rdm compatibility. 4 Teckams with all Racing Blade sizes.
-Metallic cam interfaces.
-Racing Blade sizes 4.9 – 8.5: 7 battens plus Sensitip. Racing Blade 9.5 8 battens plus Sensitip. .
-All Racing Blades are engineered with “Super tubes”; 100% carbon battens in specific locations.
4.9 : 389 x 170, 370+19
5.6 : 416 x 183, 400+16
6.3 : 440 x 196, 430+10
7.0 : 464 x 206, 430+34
7.8 : 482 x 220, 460+22
8.6 : 506 x 225, 490+16
9.2 : 524 x 240, 490+34
9.6 : 540 x 248, 520+20