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Re: MauiSails 2011
Posté : mer. 20 oct. 2010 09:41
par M
Les surfaces restent les memes, pour info le décroché que l'on voit est sur la 9,2 qui devrait passer de 248 à 232/234
Beaucoup de changements vs la TR6.
Re: Maui Sails 2011
Posté : mer. 20 oct. 2010 22:53
par Gozo
9 lattes !!! c'est du déjà vu

pour taper du run ça doit être bon

Re: Maui Sails 2011
Posté : mer. 20 oct. 2010 23:25
par Philip
Gozo a écrit :9 lattes !!! c'est du déjà vu

pour taper du run ça doit être bon

Si si , c"est du déjà vu : tr3-tr4-tr5 : du standard chez Maui Sails !
Re: Maui Sails 2011
Posté : jeu. 21 oct. 2010 09:47
par Yannou
9 lattes jusque sur la 5,5 d'ailleurs :)
Re: Maui Sails 2011
Posté : jeu. 21 oct. 2010 10:43
par M
Yannou a écrit :9 lattes jusque sur la 5,5 d'ailleurs :)
9 lattes au dessus de 5,1, pour être exact, on se contente de "seulement" 8 pour la 4,7

Re: Maui Sails 2011
Posté : ven. 22 oct. 2010 09:50
par francois
Philip a écrit :Gozo a écrit :9 lattes !!! c'est du déjà vu

pour taper du run ça doit être bon

Si si , c"est du déjà vu : tr3-tr4-tr5 : du standard chez Maui Sails !
Tu peux rajouter TR2, TR1 et Gaastra Neutron même !

Re: Maui Sails 2011
Posté : ven. 22 oct. 2010 12:02
par Olivier44
A propos de la TR7 :
http://www.mauisails.com/forum/viewtopic.php?id=2998
Artur Szpunar / Co-sail designer :
"Generally the luff lengths for TR-7 are approximately 15cm shorter than TR-6 and boom lengths are 15-20cm shorter. Some of the sizes will rig on the next smaller mast. We wanted to gain the performance benefits of a lower aspect (shorter luff, longer boom) outline, but to decrease, rather than increase, the actual wishbone length, so having the clew recess was the logical solution. We have taken our own aproach to executing this which will preserve outline integrity without using any complicated, failure prone closure systems.
The bigger news on the new sails is their great speed and range together with nice light handling."
"The luff sleeve width has been increased in the bottom to accomodate the additional shape down low. The increased width down low allows us to put more pressure on the lower cams for a more stable profile while keeping smooth rotation and a nice clean sleeve fit."
Barry Spanier / Sail designer :
"The sails are just getting better low end, with better high end. i think the low aspect ratio and continued shape evolution are more responsible for this. the cut away to keep the boom short is just that and nothing more. from what i know based on discussions with some very high level aero people, most of the marketing claims are total drivel. one company has flow drawings that are a laugh. windsurfing sails are operating in an aero world that is their own. principals of theory may apply broadly, but empirical development and reality proofing are the only thing that is real. so no claims about anything like you suggest, just the attempt to get the best result possible... better low end and higher speed with control. whatever it takes to get that is what it is."
Re: Maui Sails 2011
Posté : ven. 22 oct. 2010 12:47
par francois
15 cm de réduction sur le guindant, c'est pas rien !
Re: Maui Sails 2011
Posté : lun. 25 oct. 2010 13:10
par Mark van Osch
MauiSails 2011 TR-7 scoop :
http://translate.google.nl/translate?js ... ws&act=url Super!

Re: Maui Sails 2011
Posté : lun. 25 oct. 2010 13:35
par Olivier44
Re: Maui Sails 2011
Posté : lun. 25 oct. 2010 13:56
par Yannou
Re: Maui Sails 2011
Posté : lun. 25 oct. 2010 15:18
par Mark van Osch
Olivier44 a écrit :Yeah. Thank's Mark !
You're welcome! Can't wait to sail them.

Re: Maui Sails 2011
Posté : lun. 25 oct. 2010 16:31
par berthali
Re: Maui Sails 2011
Posté : lun. 25 oct. 2010 18:40
par Alchimiste
En plus avec la nouvelle Falcon !

Re: Maui Sails 2011
Posté : mer. 27 oct. 2010 11:55
par Olivier44